پاکستان: افغانستان به سکوی جنگ نیابتی هند تبدیل شده است

مشرق نیوز سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:28
وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت افغانستان به سکوی جنگ نیابتی هند علیه این کشور تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، «خواجه آصف»، وزیر دفاع پاکستان در ادامه اتهام‌زنی‌ها به افغانستان مدعی شد از خاک این کشور به‌عنوان پایگاهی برای جنگ نیابتی هند علیه پاکستان استفاده می‌شود و عناصر مسلح از آن سوی مرز حمایت دریافت می‌کنند.

خواجه آصف همچنین تأکید کرد کشورش خواستار صلح و ثبات در منطقه است، اما به گفته وی، هند همچنان از طریق افغانستان به جنگ نیابتی علیه پاکستان ادامه می‌دهد.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، وی بار دیگر تاکید کرد که از خاک افغانستان به‌عنوان سکوی نیابتی برای تأمین منافع هند استفاده می‌شود و شبکه‌های تروریستی با حمایت خارجی در این کشور فعالیت می‌کنند.

وزیر دفاع پاکستان گفت که عناصری در داخل افغانستان، در چالش‌های امنیتی جاری در امتداد مرز، نیروهای امنیتی پاکستان را درگیر کرده‌اند.

خواجه آصف در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد وحدت ملی و احترام به نیروهای مسلح ضروری است و اختلافات داخلی باید به نفع منافع ملی و ثبات کشور کنار گذاشته شود.

این اظهارات درحالی است که حکومت طالبان بارها تاکید کرده است از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد مشکلات امنیتی پاکستان مربوط به عدم کارایی دولت این کشور است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید