کرایه تاکسی تهران ۳۰ تا ۳۵ درصد گران شد

پارسینه سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:29
برخی رانندگان تاکسی در پایتخت، افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی کرایه را به‌طور خودسرانه اعمال کرده‌اند.

به گزارش پارسینه به نقل از ایلنا؛ همزمان با افزایش نرخ کرایه ها از ۱۵ اردیبهشت حسین فرهیدزاده ـ معاون وزیر صمت و رئیس هیئت‌مدیره سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه ای به نصرتی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صراحتاً اعلام کرده است که از هرگونه تغییر یا اعمال خودسرانه تعرفه‌های کرایه حمل‌ونقل عمومی پیش از تأیید مراجع حاکمیتی جلوگیری شود.

بر اساس این نامه، مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش کرایه تاکسی، مترو، اتوبوس و خطوط بی‌آرتی تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به تعویق افتاده است؛ اما رصد میدانی نشان می‌دهد برخی رانندگان تاکسی در پایتخت، افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی کرایه را به‌طور خودسرانه اعمال کرده‌اند.

فرهیدزاده اجرای چنین اقداماتی را عامل بی‌نظمی در بازار حمل‌ونقل شهری دانسته و از وزارت کشور خواسته است با اعمال کنترل و دستور فوری، مانع از ادامه این روند شود.

به گفته‌ی وی، براساس مصوبه جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۴، نه‌تنها افزایش قیمت خدمات دولتی تا سه ماه آینده ممنوع است، بلکه سیاست‌گذاری در این موضوع باید با مشورت شورای امنیت کشور انجام شود.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.