۴ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی به مدار تولید بازگشت

خبرگزاری مهر سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:29
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: در هفته نخست اردیبهشت‌ماه برنامه تعمیرات و بهینه‌سازی ۳۰ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۴ هزار مگاوات به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مسعود مرادی معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه برنامه سالیانه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به روزهای پایانی خود رسیده است، افزود: از مجموع ۱۰۲ هزار مگاوات برنامه تعمیرات پیش‌بینی شده برای افزایش آمادگی تولید برق نیروگاه‌ها در پیک تابستان امسال، تاکنون ۱۰۱ هزار مگاوات از این اقدامات آغاز و ۹۲ هزار مگاوات آن به پایان رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۹ هزار مگاوات فعالیت تعمیراتی در حال انجام است که تا انتهای اردیبهشت با اتمام اقدامات برنامه‌ریزی شده در این بخش شاهد حداکثر آمادگی نیروگاه‌های کشور برای روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهیم بود.

مرادی تاکید کرد: برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها هر ساله از اواخر شهریورماه آغاز و باید تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور باید بتوانیم همه واحدهای تولید برق حرارتی کشور را با آمادگی حداکثری در مدار تولید داشته باشیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.