افزایش 117 میلیون تنی ذخایر مس در سیستان‌و بلوچستان

دنیای اقتصاد سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:30
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از افزایش قابل‌توجه ذخیره یک معدن مس در این استان خبر داد و اعلام کرد ذخیره این معدن که در ابتدا ۳‌میلیون تن برآورد شده بود، اکنون به ۱۲۰‌میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، داوود شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان اظهار کرد: امروز اگر ادعا کنیم سیستان و بلوچستان یک استان معدن‌خیز است، این ادعا پشتوانه محکمی دارد. به گفته وی، حدود ۱۰سال پیش این پرسش مطرح می‌شد که استان چه ظرفیت معدنی قابل‌توجهی دارد؛ اما اکنون شرایط تغییر کرده و استان در حوزه‌هایی مانند طلا، مس، کروم، منگنز و منیزیت ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای توسعه دارد. این موضوع نشان‌دهنده ورود متخصصان به حوزه معدن و تقویت ساختار معدنی استان است.

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان با تاکید بر راهبرد توسعه‌ای این اداره‌کل افزود: در برنامه‌های توسعه‌ای استان تفکیکی میان صنعت و معدن وجود ندارد و راهبرد اصلی، توسعه بخش معدن است. داوود شهرکی توضیح داد در صورتی که فاز شناسایی موفقیت‌آمیز باشد، در مراحل بعدی از جمله افزایش عمق حفاری باید با دقت و برنامه‌ریزی بیشتری عمل شود تا ذخایری قابل ارائه و دارای قابلیت سرمایه‌گذاری برای استان معرفی شود. این مقام مسوول با اشاره به ظرفیت‌های بکر سیستان و بلوچستان برای جذب سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکتشاف در بسیاری از نقاط کشور به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود، این استان می‌تواند به مقصد بعدی سرمایه‌گذاران معدنی تبدیل شود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.