افزایش 30 میلیونی قیمت سکه در یک هفته

فرارو سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:30
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر نوسان ارز در بالا رفتن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت از اواسط هفته گذشته تاکنون 30 میلیون تومان قیمت سکه افزایش داشته است

نادر بذرافشان درباره علل افزایش قیمت طلا در چند روز اخیر اظهار داشت: قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روزهای اخیر رو به کاهش بود اما در بازارهای داخلی با افزایش قیمت طلا بخصوص انواع سکه روبرو بودیم به طوری که از اواسط هفته گذشته تاکنون حدود ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت سکه تمام رخ داده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: افزایش قیمت ارز در بازارهای آزاد علت اصلی رشد قیمت ها در بازار طلاست زیرا تقاضای چندانی در بازار طلا شکل نگرفته و از سوی دیگر بازارهای جهانی هم روند ریزشی قیمت ها را تجربه می کنند.

بذرافشان با تاکید بر اینکه بازار هیچ‌گونه التهابی ندارد و بویژه در حوزه مصنوعات طلا شاهد رکود و کاهش تقاضا هستیم، افزود: در مواردی حتی قیمت جهانی طلا تا ۱۵۰ دلار در هر اونس نیز کاهش یافته اما تقاضا برای خرید طلا در بازار داخلی چندان نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این افزایش قیمت سبب بزرگ شدن حباب قیمتی طلا می شود، اظهار داشت:‌ افزایش حباب قیمتی به نرخ ارز بستگی دارد؛ در روزهای اخیر به دلایل سیاسی و انتظارات تورمی قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۳۰ هزار تومان افزایش داشت و سبب بیشتر شدن حباب طلا در بازار شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.