تولید و توزیع برق به بخش خصوصی واگذار شود

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:31
نایب‌رئیس سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: راه حل ناترازی انرژی، خروج وزارت نیرو از موضوع تولید برق کشور و سپردن تولید و توزیع برق به بخش خصوصی است.

تولید و توزیع برق به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای ابراهیم خوش‌گفتار با بیان اینکه ۶۵ درصد برق کشور توسط بخش غیردولتی تأمین می‌شود، افزود: جلوگیری از واقعی شدن قیمت برق، احداث نیروگاه‌های جدید را از صرفه خارج کرده است.

وی با اشاره به کمبود برق ۱۵ هزار مگاواتی سال گذشته، گفت: بر اساس پیش‌بینی سال ۹۵، امسال ۸۱ هزار مگاوات نیاز شبکه است، اما با توجه به آسیب‌های ناشی از جنگ و خارج شدن برخی واحد‌ها از تولید، بین ۷۵ تا ۷۸ هزار نیاز شبکه است.

نایب‌رئیس سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق تأکید کرد: راه‌حل این است که وزارت نیرو از موضوع برق خارج شود و تولید و توزیع برق به دست بخش خصوصی سپرده شود، زیرا گاز نیروگاه‌ها مجانی است و هیچ‌کدام به افزایش راندمان توجه نمی‌کنند.

خوش گفتار در ادامه بیان داشت: وزارت نیرو با این مدل نمی‌تواند مسئله انرژی را اداره کند به علاوه باید الگوی مصرف را تغییر بدهیم و اگر این اتفاق نیفتد هرچقدر برق تولید کنیم باز هم کم است.

بیشتر بخوانید: حل چالش انرژی با توانمندی بخش خصوصی

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.