
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داود رنگی در واکنش به ادعای اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اینکه ذخایر مواد غذایی ایران ظرف سه ماه آینده به اتمام میرسد، اظهار داشت:وضعیت نهادههای دامی مطلوب است و حداقل برای چهار ماه آینده در این خصوص مشکلی نداریم؛ منتهی تداوم واردات نهادههای دامی باید حفظ شود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه نهادههای دامی (آوندا) با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن نهاده دامی از طریق واردات تأمین میشود، افزود: اکنون نیاز سالانه کشور به نهادههای دامی شامل ۱۲ میلیون تن ذرت، ۵ میلیون تن دانه روغنی و کنجاله سویا و ۴ میلیون تن جو است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان ارز برای واردات نهادههای دامی صرف شد، گفت: با وجود محاصره دریایی در جنوب کشور، امکان واردات از سایر بنادر و مبادی گمرکی وجود دارد و همچنان کالاهای اساسی و نهادههای دامی در حال ورود به کشور است.
رنگی با تأکید بر متنوعسازی منابع واردات نهادههای دامی برای استمرار تولید، تصریح کرد: بخش خصوصی میتواند با واردات نهادههای مختلف از مبادی آسیایی، بخش قابل توجهی از آثار تحریمها را خنثی کند.