به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: درحالی که وزارت دفاع کره جنوبی از «وضعیت امنیتی وخیم» بدون اشاره به جزئیات بیشتر، خبر می دهد، کره جنوبی و ژاپن روز یکشنبه (امروز به وقت محلی) با تلاش جهت روابط دفاعی نزدیک تر، بار دیگر بر تعهد خود نسبت به خلع سلاح هستهای شبه جزیره کره تایید کردند.
«آن گیو بک»، وزیر دفاع کره جنوبی، و «شینجیرو کویزومی» ، همتای ژاپنیاش، در ششمین دور مذاکرات بین دو کشور که امروز در سئول برگزار شد، توافق کردند که جدای از همکاری با واشنگتن، به صورت دوجانبه نیز در مورد ثبات منطقهای تلاش کنند.
رویترز درادامه گزارش داد: وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیهای اعلام کرد، « وزرای دفاع هر دو کشور دیدگاه خود را در مورد ادامه همکاری برای حفظ صلح و ثبات منطقهای در بحبوحه یک محیط امنیتی وخیم، به اشتراک گذاشتند».
این گزارش حاکی است، در سال ۲۰۲۵، شیگرو ایشیبا، نخست وزیر وقت ژاپن، و رئیس جمهور لی، بر سر روابط امنیتی و اقتصادی نزدیکتر توافق کردند و وزرای دفاع متعهد شدند که با واشنگتن علیه تهدید هستهای کره شمالی و روابط نظامی رو به فزونی پیونگ یانگ با مسکو همکاری کنند.
تاکایچی و لی در ژانویه ۲۰۲۶ توافق کردند که دیپلماسی رفت و برگشت را تعمیق بخشیده و همچنین همکاری در زمینه انرژی را نیز گسترش دادند.
315












