تردد‌ در تنگه هرمز به زودی به سطح پیش از جنگ بازنمی‌گردد

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 12:52
تردد در تنگه هرمز حتی در صورت پایبندی طرفین به تفاهم به سطح نیمی از قبل جنگ هم باز نمی‌گردد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ یکی از مدیران ارشد کشتیرانی هشدار داده است که احتمال  وجود مین‌ها به این معناست که تردد کشتی‌ها از طریق تنگه هرمز، حتی در صورت پایبندی به توافق صلح بین آمریکا و ایران، برای ماه‌ها کمتر از نیمی از سطح پیش از جنگ خواهد بود.

تاکایا سوگا، مدیرعامل شرکت کشتیرانی ژاپنی NYK Line که ناوگانی متشکل از بیش از 900 فروند کشتی را اداره میکند، گفت که تردد دریایی تنها با حجم بسیار کمتری از سر گرفته میشود، زیرا مسیرهای ایمنتر از طریق تنگه که در نزدیکی ایران و عمان قرار دارند، محدودیت ظرفیت دارند.

سوگا به فایننشال تایمز گفت: «مسیرهای قابل تردد بسیار محدود هستند  آنها کریدورهای بسیار باریکی هستند و  هنوز فاصله زیادی تا بازگشت به شرایط قبل از بسته شدن تنگه هرمز داریم.»

آرسنیو دومینگز، دبیرکل سازمان بینالمللی دریانوردی، گفت که تخمین زده می‌شود که عبور از تنگه هرمز همچنان نا امن باشد و زمان بیشتری می‌برد تا این ناامنی‌ها بر طرف شود .

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید