تراز | جداسازی کنتورهای آب وظیفه کیست؟

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 12:59
یکی از موانع جدی اصلاح الگوی مصرف آب خانگی، کنتورهای مشترک بین ده‌ها واحد در آپارتمان‌هاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ناترازی آب شرب، یکی از ناترازی‌های مهم کشور است؛ ده‌ها شهر ایران در طول سال با ناترازی و تنش آب شرب مواجه‌اند که این ناترازی در روزهای گرم به اوج می‌رسد و تابعی از میزان بارش‌ها، اثرات خشکسالی و نوع مصرف خانگی است.

سالی 9 میلیارد مترمکعب آب شرب در کشور تولید، توزیع و مصرف می‌شود که رقم بسیار بزرگی است؛ بخش زیادی از این آب در خانه‌ها با پرمصرفی، هدر می‌رود.

یکی از موضوعاتی که موجب شده مردم در خانه‌ها کمتر به بحث اصلاح الگوی مصرف فکر و عمل کنند؛ بحث عدم وجود کنتورهای مجزای آب است. در آپارتمان‌ها که ده‌ها واحد یک کنتور آب دارند، اساسا این تصور که "ما داریم پول مصرف دیگران را هم می‌دهیم" مانع ایجاد انگیزه برای اصلاح مصرف در خانه‌ها می‌شود.

در این خصوص که "چه کسی مسئولیت جداسازی کنتورهای آب در خانه‌ها را دارد؟" با سید علی سیدزاده، مدیرکل دفترمدیریت مصرف آب، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت‌وگو کرده‌ایم.

.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید