هاشمی نخل‌ابراهیمی: تمرکزگرایی مانع توسعه واقعی هرمزگان است

خبرگزاری مهر یکشنبه 07 تیر 1405 - 13:12
کیش- نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،گفت: توسعه متوازن کشور تنها با کاهش تمرکزگرایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی در آیین آغاز طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سراسر هرمزگان، ضمن قدردانی از مجموعه مسئولان استانی، اعضای شورای تأمین و مدیران مناطق آزاد برای اجرای این طرح، اظهار کرد: این مطالبه سال‌ها از سوی مردم و نمایندگان استان مطرح می‌شد و امروز خوشحالیم که به مرحله اجرا رسیده است.

وی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای جنگ اخیر، به‌ویژه شهدای ارتش، سپاه، دانش‌آموزان و معلمان، گفت: امنیت و آرامش امروز کشور حاصل ایستادگی نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و همراهی مردم است.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین از عملکرد استاندار هرمزگان، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت شرایط جنگ تقدیر کرد و افزود: در روزهای بحرانی، مسئولان استان به‌صورت میدانی در مناطق مختلف حضور داشتند و برای مدیریت شرایط تلاش کردند.

هاشمی نخل‌ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد گفت: انتظار می‌رود سازوکار اجرای این طرح به‌گونه‌ای باشد که همه مردم استان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و امکان استفاده از خودروهای باکیفیت برای شهروندان فراهم شود.

وی افزود: در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان این مطالبه را مطرح کرده بودند و امروز تحقق آن می‌تواند رضایتمندی عمومی را افزایش دهد.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد دریامحور، بنادر، شیلات، آبزی‌پروری، کشاورزی خارج از فصل، گردشگری، توسعه صنعتی و مسکن ظرفیت‌های بزرگی دارد که باید به‌صورت واقعی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: هر اقدامی که در دنیا موجب توسعه مناطق ساحلی و بندری شده، قابلیت اجرا در هرمزگان را نیز دارد و این استان می‌تواند یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه کشور باشد.

هاشمی نخل‌ابراهیمی در ادامه با اشاره به شرایط کشور پس از جنگ اخیر اظهار کرد: تهدیدها می‌توانند به فرصت تبدیل شوند و امروز کشور بیش از گذشته متوجه ظرفیت‌های پراکنده و کمتر دیده‌شده در نقاط مختلف سرزمینی شده است.

وی افزود: سال‌ها برخی مناطق و بنادر کوچک کشور مورد توجه قرار نمی‌گرفتند، اما اکنون اهمیت توزیع ظرفیت‌های تجاری، بندری و اقتصادی در سراسر کشور بیش از گذشته آشکار شده است.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تمرکزگرایی را یکی از موانع اصلی توسعه کشور دانست و گفت: تصمیم‌گیری متمرکز در پایتخت، موجب نادیده‌گرفتن بسیاری از ظرفیت‌های مناطق مختلف شده و باید اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود تا بتوانند متناسب با شرایط و نیازهای محلی تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به سیاست تفویض اختیار به استانداران در دولت فعلی خاطرنشان کرد: آغاز واگذاری اختیارات به استان‌ها اقدامی مثبت است و باید ادامه پیدا کند تا استانداران بتوانند در حوزه‌های مهم، متناسب با شرایط منطقه خود تصمیم‌گیری کنند.

هاشمی نخل‌ابراهیمی در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد، سرآغاز بهره‌گیری گسترده‌تر از ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری هرمزگان باشد و زمینه توسعه متوازن استان را فراهم کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.