به گزارش خبرگزاری تسنیم، با امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور، فرآیند استقرار حکمرانی دادهمبنا در کشور وارد فاز عملیاتی شد.
سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت شکلگیری الگوی بومی حکمرانی داده گفت: این الگو نیازمند اصلاح ساختارها، فرهنگسازی و نهادینهسازی تصمیمگیری مبتنی بر داده است.
وی با تأکید بر نقش همکاری میان دستگاههای اجرایی افزود: همراهی مؤثر سازمان اداری و استخدامی کشور در کنار وزارت ارتباطات، زمینهساز شکلگیری یک مسیر منسجم در تحول دیجیتال شده است.
وزیر ارتباطات همچنین هدف این طرح را کاهش بار اجرایی دستگاهها و پرهیز از تحمیل هزینههای زائد در مسیر هوشمندسازی عنوان کرد.
وی استانداردسازی دادهها و خدمات الکترونیکی را پیشنیاز تعاملپذیری و استقرار واقعی حکمرانی داده در کشور دانست.
انتهای پیام/