استقرار حکمرانی داده‌مبنا با امضای تفاهم‌نامه بین 2 دستگاه دولتی

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 07 تیر 1405 - 13:13
استقرار حکمرانی داده‌مبنا با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی عملیاتی میشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور، فرآیند استقرار حکمرانی داده‌مبنا در کشور وارد فاز عملیاتی شد.

 سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت شکل‌گیری الگوی بومی حکمرانی داده گفت: این الگو نیازمند اصلاح ساختارها، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی تصمیم‌گیری مبتنی بر داده است.

وی با تأکید بر نقش همکاری میان دستگاه‌های اجرایی افزود: همراهی مؤثر سازمان اداری و استخدامی کشور در کنار وزارت ارتباطات، زمینه‌ساز شکل‌گیری یک مسیر منسجم در تحول دیجیتال شده است.

وزیر ارتباطات همچنین هدف این طرح را کاهش بار اجرایی دستگاه‌ها و پرهیز از تحمیل هزینه‌های زائد در مسیر هوشمندسازی عنوان کرد.

وی استانداردسازی داده‌ها و خدمات الکترونیکی را پیش‌نیاز تعامل‌پذیری و استقرار واقعی حکمرانی داده در کشور دانست.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.