واکنش ایرانسل به یک خبر: قطع خط سفید خبرنگاران به اپراتور مربوط نیست؛ از نهادهای تصمیم‌گیر پیگیری کنید

دیجیاتو سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:34
ایرانسل می‌گوید اپراتورها صرفاً توزیع‌کننده اینترنت هستند. The post واکنش ایرانسل به یک خبر: قطع خط سفید خبرنگاران به اپراتور مربوط نیست؛ از نهادهای تصمیم‌گیر پیگیری کنید appeared first on دیجیاتو.

ایرانسل در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر قطع دسترسی اینترنت بین‌المللی برخی خبرنگاران دارای «خط سفید»، اعلام کرد که اپراتورها نقشی در پایش پهنای باند، تعیین سطح دسترسی یا اعمال فیلترینگ ندارند و صرفاً توزیع‌کننده اینترنت هستند.

به گزارش دیجیاتو، ایرانسل با صدور اطلاعیه‌ای به مطالب منتشرشده درباره «قطع اینترنت سفید خبرنگاران» واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه آمده است: «اپراتورها نقش تامین‌کننده پهنای باند را ندارند و اعمال سیاست‌های حاکمیتی در زمینه سطح دسترسی و پالایش محتوا، در لایه‌ای قبل از اپراتور اجرا می‌شود. اپراتورها صرفاً توزیع‌کننده اینترنت هستند و آن را به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسانند.»

ایرانسل تأکید کرده است که در صورت بروز هرگونه مشکل یا قطعی موقت یا دائمی در دسترسی متفاوت ارائه‌شده به برخی کاربران (از جمله خبرنگاران) توسط نهادهای تصمیم‌گیر، لازم است موضوع از نهادهای مربوطه پیگیری شود.

پیش‌تر وب‌سایت خبری تابناک در گزارشی با تیتر «قطع ناگهانی اینترنت خبرنگاران توسط ایرانسل» نوشته بود که گروهی از خبرنگاران دارای «خط سفید» روی سیم‌کارت‌های ایرانسل طی روزهای اخیر بدون هیچ اطلاع‌رسانی قبلی با قطع دسترسی مواجه شده‌اند.

تابناک نوشته بود: «انتظار می‌رود ایرانسل هرچه سریع‌تر درباره علت این قطع ناگهانی توضیح رسمی ارائه دهد، در غیر این صورت سکوت این اپراتور به اعتماد عمومی کاربران آسیب خواهد زد.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.