واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حذف تیک آبی اکانتش: سانسور گزینشی و راهزنی دیجیتال آمریکایی است

دیجیاتو چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 15:18
با وجود پرداخت کامل حق اشتراک «پرمیوم پلاس» تیک آبی حسابم شده است The post واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حذف تیک آبی اکانتش: سانسور گزینشی و راهزنی دیجیتال آمریکایی است appeared first on دیجیاتو.

سخنگوی وزارت خارجه پس از اینکه شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) تیک آبی او را حذف کرد، این اقدام را «راهزنی دیجیتال با هدف سرکوب حقیقت» توصیف کرد.

«اسماعیل بقایی»، در پست خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت:

شبکه ایکس (X) اکنون تیک آبی حساب کاربری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را — پس از حذف نشان‌های تأیید حساب‌های وزارت‌خانه و وزیر امور خارجه — با وجود پرداخت کامل حق اشتراک «پرمیوم پلاس» (Premium+) حذف کرده است.

این لغو تأیید خودسرانه، با رویه شبکه ایکس در سانسور گزینشی و راهزنی دیجیتال آمریکایی همخوانی دارد که هدف آن سرکوب حقیقت درباره جنگ غیرقانونی ایالات متحده علیه ایران است.

این سخنان بقایی در حالی مطرح می‌شود که ۶۸ روز از قطع اینترنت در ایران می‌گذرد و تقریباً تمام ایرانیان نمی‌توانند به شبکه اجتماعی ایکس دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) از سال ۱۳۸۸ در ایران فیلتر شده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.