اپل به خریداران آیفون غرامت می‌دهد

همشهری آنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 19:42
اپل موافقت کرده است که به برخی از خریداران آیفون در مجموع ۲۵۰میلیون دلار به‌عنوان غرامت بپردازد.

به گزارش همشهری آنلاین، پیش ازاین شکایت‌هایی از سوی کاربران آیفون ۱۶و ۱۵پرو درباره گمراه کردن مردم در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی ثبت شده بود. حالا طی توافقی که در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شده است، اپل به افرادی که در ایالات متحده بین ژوئن ۲۰۲۴ تا مارس ۲۰۲۵ آیفون ۱۵ و آیفون ۱۶ خریداری کرده‌اند، بین ۲۵ تا ۹۵ دلار پرداخت خواهد کرد.

جیمز وب برای نخستین بار سطح سیاره خورشیدی را تحلیل کرد

تلسکوپ فضایی جیمز وب دوران جدیدی را در مطالعه سیارات فراخورشیدی سنگی آغاز و امکان توصیف مستقیم سطوح سیارات را با طیف‌سنجی مادون قرمز میانی فراهم می‌کند. اندازه‌گیری این ویژگی‌ها می‌تواند سرنخ‌های ارزشمندی در مورد تاریخچه زمین‌شناسی و فرآیندهای داخلی یک سیاره ارائه دهد. این تلسکوپ برای نخستین بار سطح یک سیاره فراتر از منظومه شمسی را به‌طور مستقیم تجزیه و تحلیل کرد. سیاره فراخورشیدی «LHS ۳۸۴۴b» که توسط جیمز وب بررسی شده، به‌اصطلاح یک «ابرزمین» است که حدود ۳۰درصد بزرگ‌تر از سیاره زمین است و تقریبا ۵۰سال نوری از ما فاصله دارد.

بیشتر بخوانید:

زاکربرگ مدعی درمان همه بیماری‌ها شد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و همسرش پریسیلا چان در حال ساخت مدل‌های هوش مصنوعی از سلول‌های انسانی هستند؛ پروژه‌ای که به‌گفته آنها می‌تواند به تسریع درمان و پیشگیری از همه بیماری‌ها کمک کند. آنها برای این پروژه با نام بایوهاب ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. زاکربرگ و همسرش گفتند این سازمان داده‌هایی تولید می‌کند که به‌صورت رایگان و عمومی در اختیار محققان در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.