فضانوردان آرتمیس ۲ برق برخورد شهاب سنگ به ماه را ثبت کردند

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 11:26
فضانوردان آرتمیس ۲ هنگام گذر از سمت دور دست ماه فعال بودند و توانستند برق برخورد شهاب سنگ به ماه را ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، چهار خدمه این ماموریت هنگامیکه شهاب سنگ به سطح ماه برخورد کرد و تبخیر شد از رصد چند برق نور ناشی از رویداد مذکور خبر دادند.

کلسی یانگ محقق علمی ارشد ماموریت آرتمیس ۲ در این باره می گوید: این مشاهدات با چشم غیرمسلح انجام شدند. ثبت برق نور ناشی از برخورد با دوربین کار بسیار سختی است که همین امر یکی از مزایای ارسال خدمه آموزش دیده برای رصد ماه به حساب می آید.

داده های اولیه نشان می دهد برق نور ناشی از برخورد از قسمت دور دست ماه مشاهده شده است.

آرتمیس ۲ نخستین ماموریت سرنشین ناسا به ماه پس از انجام ماموریت آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ میلادی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.