قطع اینترنت در ایران از ۱۷۰۰ ساعت گذشت

دیجیاتو یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 12:17
۷۲ روز خاموشی دیجیتال The post قطع اینترنت در ایران از ۱۷۰۰ ساعت گذشت appeared first on دیجیاتو.

اینترنت در ایران ۷۲ روز است که قطع شده است. حالا بیشتر از ۱۷۰۰ است که در خاموشی دیجیتال به سر می‌بریم.

نت‌بلاکس در آخرین به‌روزرسانی خود از وضعیت اینترنت در ایران نوشته است:

آمارها نشان می‌دهد که قطعی اینترنت #ایران اکنون وارد هفتاد و دومین روز خود شده و وضعیت اتصال پس از ۱۷۰۴ ساعت همچنان در پایین‌ترین سطح مانده است. این اقدام بی‌سابقه در حالی وارد سومین ماه خود می‌شود که هیچ نشانه‌ای از برقراری مجدد و گسترده‌تر اینترنت به چشم نمی‌خورد، چرا که مقامات، دسترسی عموم مردم به اینترنت بین‌الملل را مسدود کرده‌اند.

۱۱ هفته است که اینترنت در ایران قطع شده است. با وجود اینکه حدود ۳۴ روز از شروع آتش‌بس می‌گذرد، نشانه‌ای از بازگشت اینترنت مشاهده نمی‌شود.

مقامات رسمی دولت پزشکیان می‌گویند مسئولیت قطع اینترنت با آنها‌ نیست. روز گذشته، (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵)، معاون وزیر ارتباطات در نشستی خبری توضیح داد که شورای عالی امنیت ملی، تشخیص می‌دهد وضعیت امنیتی کشور در چه سطحی قرار دارد. شورای عالی فضای مجازی نیز بنابر تشخیص شعام، سطح دسترسی به اینترنت را تعیین می‌کند.

«احسان چیت‌ساز» این سخنان را به عنوان دلیلی برای بی‌اختیار بودن دولت درباره اینترنت مطرح کرد. این در حالی است که رئیس هر دو شورای مورد اشاره دولت، رئیس جمهور است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.