
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حسین روزبه رئیس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی، امروز ۲۴ اردیبهشت با حضور در مصلای تهران و در حاشیه بازدید از رقابتهای انتخابی ربوکاپ ۲۰۲۶ با اشاره به حضور گسترده نوجوانان و جوانان مستعد کشور در این رویداد علمی و فناورانه، گفت: در شرایطی که جامعه با مسائل و پیچیدگیهای متعددی مواجه است، گردهم آمدن این تعداد از جوانان خلاق و فناور، نشاندهنده پویایی، امید و ظرفیت بالای سرمایه انسانی کشور است.
وی افزود: حضور این تیمها و کیفیت پروژههای ارائهشده، بهخوبی نشان میدهد که استعداد ایرانی در حوزههای مختلف دانش و فناوری، در مرزهای دانش حرکت میکند و توان رقابت در عرصههای بینالمللی را دارد. این ظرفیت، مسئولیت ما را بهعنوان خدمتگزاران زیستبوم علم و فناوری کشور دوچندان میکند.
رییس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بینالمللی معاونت علمی با تاکید بر حمایت از استعدادهای برتر حاضر در این مسابقات تصریح کرد: رویکرد معاونت علمی و فناوری، با هدایت و نگاه دکتر افشین، حمایت جدی از نخبگان، تیمهای فناور و ظرفیتهای جوان کشور است و تلاش میکنیم زمینه حضور موثر این استعدادها در رقابتها و رویدادهای بینالمللی فراهم شود.
وی ادامه داد: جزئیات برنامههای حمایتی، اعزام تیمها و سازوکارهای پشتیبانی، متناسب با مراحل بعدی مسابقات اعلام خواهد شد، اما اصل حمایت از این مجموعهها، مورد تاکید جدی معاونت علمی است. هدف ما این است که استعدادهای برتر ایرانی بتوانند هم در عرصههای بینالمللی افتخارآفرینی کنند و هم تصویری شایسته از توان فناوری ایران به نمایش بگذارند.
روزبه همچنین با اشاره به برنامههای معاونت علمی در حوزه توسعه تعاملات بینالمللی فناوری گفت: زیستبوم فناوری ایران امروز به یک ظرفیت منحصربهفرد برای همکاریهای علمی و فناورانه منطقهای و جهانی تبدیل شده است و عملکرد موفق شرکتهای دانشبنیان و فناوران ایرانی، توجه بسیاری از کشورها را به توانمندیهای ایران جلب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی در تلاش است مسیر حضور شرکتهای دانشبنیان ایرانی در بازارهای صادراتی منطقهای و بینالمللی را تسهیل کند و از ظرفیت تعاملات فناورانه برای توسعه صادرات محصولات دانشبنیان بهره بگیرد. در همین راستا، ایجاد شبکههای همکاری، توسعه تبادلات فناورانه و تسهیل ارتباط شرکتهای ایرانی با بازارهای هدف در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: آینده فناوری ایران متکی بر نیروی انسانی جوان، خلاق و دانشمحور است و رویدادهایی نظیر ربوکاپ، فرصت ارزشمندی برای شناسایی، شبکهسازی و حمایت از نسل جدید فناوران کشور محسوب میشود.