بنیاد خیریه بیل گیتس کل سهامش در مایکروسافت را فروخت

خبرآنلاین شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 10:44
اسناد ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهند صندوق سرمایه‌گذاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس تمام سهام باقی‌مانده‌ی خود در مایکروسافت را فروخته است.

به گزارش خبرآنلاین، بیل گیتس سال گذشته اعلام کرده بود که فعالیت‌های خیریه‌ی بنیاد بیل و ملیندا گیتس طی یک دوره‌ی ۲۰ ساله به‌تدریج پایان می‌یابد و تمام دارایی‌های بنیاد تا آن زمان هزینه خواهد شد.

این صندوق در سه‌ماهه‌ی نخست سال، ۷٫۷ میلیون سهم مایکروسافت را واگذار کرد؛ سهمی که با قیمت فعلی بازار حدود ۳٫۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

یک سال قبل، بنیاد ۲۸٫۵ میلیون سهم مایکروسافت در اختیار داشت؛ دارایی‌ای به ارزش ۱۰٫۷ میلیارد دلار که تا مارس ۲۰۲۵ (اسفندماه ۱۴۰۴) حدود ۲۶ درصد از کل سرمایه‌ی صندوق را تشکیل می‌داد.

تنها متولی این صندوق بیل گیتس است و بر تصمیم‌های سرمایه‌گذاری آن نفوذ دارد؛ اما دارایی‌ها را شرکت Cascade Asset Management مدیریت می‌کند.

سهام مایکروسافت که از ابتدای امسال حدود ۱۱ درصد افت کرده، اخیراً به یکی از محورهای اصلی فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ تبدیل شده است.

۵۸۵۸

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.