تلاش ارتش اسراییل برای جذب مزدور

افکار نیوز شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 12:43
در زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود شدید نیرو یعنی حدود ۱۵۰۰۰ سرباز مواجه است، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی این مسئله را برای آینده رژیم صهیونیستی خطرناک دانست.

 در سایه کمبود نیرو در ارتش رژیم صهیونیستی، «شلومو معوز» یک مقام ارشد سابق دولتی ایده جذب ۱۲۰۰۰ سرباز مزدور را در ازای دستمزدی سخاوتمندانه مطرح کرد.

اگرچه معوز این ایده را به عنوان یک ابتکار شخصی و با الهام از وضعیت اوکراین که ۱۰ هزار نیروی خارجی را به خدمت گرفته است، ارائه می‌دهد، اما تأکید می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی سال‌هاست نیروی مشابهی را به کار می‌گیرد که به عنوان «سربازان تنها» شناخته می‌شوند و در حال حاضر تعداد آنها ۷۳۶۵ نفر است. این سربازان شامل اعضای خانواده‌های یهودی ساکن در خارج (۵۲ درصد) و افرادی هستند که به معنای واقعی کلمه مزدور هستند (۴۸ درصد). آنها از ملیت‌های مختلفی هستند: ۳۰ درصد آمریکایی، ۱۲ درصد فرانسوی، هفت درصد اوکراینی و بقیه از اسپانیا، ایتالیا، آلمان، کانادا و انگلیس هستند. آنها حقوق هفتگی ۴۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند. در حال حاضر، این سربازان مخفیانه فعالیت می‌کنند و پیشنهاد فعلی این است که علنی کار کنند.

معوز در مصاحبه‌ای با روزنامه معاریو گفت ارتش به شدت با کمبود نیرو مواجه است؛ حدود ۱۵۰۰۰ سرباز کم دارد که حداقل ۹۰۰۰ نفر از آنها باید آماده جنگ باشند. یهودیان مذهبی اصرار دارند که از خدمت سربازی امتناع کنند. دولت در هفت جبهه در حال جنگ است؛ جنگی که هرگز پایان نمی‌یابد و به اشغال و گسترش بیشتر نیاز دارد و ۱۳۴ شهرک و پایگاه جدید ایجاد کرده است که همه آنها نیاز به حفاظت دارند. برای رفع این نیاز، باید یک راه حل غیرمتعارف پیدا کرد. با توجه به اینکه صد‌ها هزار افسر بازنشسته در سراسر جهان، از جمله نیروها، تک تیراندازان، راننده تانک‌ها و خودرو‌های زرهی، مسؤولان پهپاد‌ها و حتی خلبانان وجود دارند، این کار نسبتا ساده است. در میان آنها می‌توان متخصصان با استعداد بالا، به ویژه از کشور‌های اروپای شرقی را یافت.

 به گفته معوز یکی از مشکلات اصلی این پروژه، مالی است؛ حقوق هر سرباز ماهانه ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار دلار است. سایر هزینه‌های دولت نیمی از این حقوق را تشکیل می‌دهد. بنابراین، کل هزینه ارتش مزدور به ۲.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. با توجه به اینکه ذخایر ارزی اسرائیل ۲۳۶ میلیارد دلار (تقریبا ۳۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آن) است، این مبلغ قابل مدیریت است.

وی به مدل اوکراین اشاره می‌کند و می‌گوید که هر ماه ۶۰۰ مزدور به ارتش آنجا می‌پیوندند و مجموع نیرو‌های آنها به ۱۰ هزار نفر از ۷۵ ملیت مختلف می‌رسد. دولت کی‌یف به طور متوسط ​​۴۰۰۰ دلار در ماه به آنها پرداخت می‌کند.

معوز می‌گوید اراضی اشغالی مناسب‌ترین جا برای پذیرش مزدوران است، زیرا میلیون‌ها شهروند دارد که به زبان‌های خارجی مانند زبان مادری خود، به ویژه روسی، اسلاوی، انگلیسی و اسپانیایی صحبت می‌کنند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.