همزمان با بازگشایی بازار سهام، سازمان بورس و اوراق بهادار جزئیات تازهای از نحوه معاملات و وضعیت نمادهای متوقفشده منتشر کرد: از افزایش ساعت معاملات گرفته تا تعلیق نماد شرکتهایی که از جنگ اخیر آسیب دیدهاند.
قادر معصومی خانقاه اعلام کرد ساعت معاملات بازار سهام در روزهای سهشنبه و چهارشنبه، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت، یک ساعت افزایش پیدا میکند و معاملات تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه خواهد داشت.
او در گفتوگو با سنا دلیل این تصمیم را مدیریت بازگشایی نماد شرکتهایی عنوان کرد که در مدت توقف بازار، اطلاعات بااهمیت منتشر کرده یا مجمع برگزار کردهاند.
همزمان، ولیاله جعفری هم جزئیات تعلیق برخی نمادهای بورسی را توضیح داده و گفته شرکتهای آسیبدیده در چهار گروه قرار میگیرند. او در گفتوگو با بورس24 اظهار داشت:
جعفری درباره زمان بازگشایی این نمادها توضیح داد که ابتدا باید وضعیت تولید و فروش این شرکتها مشخص شود و پس از انتشار اطلاعات شفاف درباره شرایط فعلی و آینده آنها، نمادها بهتدریج بازگشایی خواهند شد.
بازار سهام قرار است از سهشنبه دوباره فعالیت خود را آغاز کند؛ بازگشایی که بعد از هفتهها توقف و در شرایط ادامه محدودیتهای اینترنتی انجام میشود.