اولین جلسه بهبود اجرای طرح اینترنت پرو برگزار شد؛ تصویب ۲ مصوبه جدید

خبرگزاری مهر دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 09:52
اولین جلسه بهبود فرآیند اجرای طرح اینترنت پرو به میزبانی وزارت ارتباطات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه بهبود فرآیند اجرای طرح اینترنت پرو به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، مرکز ملی فضای مجازی، یکی از اپراتورها و وزارت ارتباطات برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی راه حل های رفع ایرادات و بهبود فرایند واگذاری و اجرای هر چه بهتر طرح اینترنت سازمانی (پرو) برگزار شد و در آن اپراتور مربوطه، گزارش مبسوطی از روندهای اجرایی این طرح به اعضای جلسه ارائه کرد.

اعضا در این جلسه، اجرای این طرح را اقدامی اساسی برای رفع نیاز کسب‌وکارها در شرایط بحران، مقابله با فروش فیلترشکن و ارتقای امنیت شبکه دانسته اما در عین حال نسبت به اجرای دقیق و جلوگیری از سو استفاده تاکید کردند.

در این جلسه تاکید شد ارائه اینترنت سازمانی باید صرفا در چارچوب زمان بحران انجام شود و بنا نیست این طرح در شرایط عادی کشور ادامه پیدا کند.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که در این جلسه تصویب شده با هدف جلوگیری از تبعیض و بازارسازی توسط اپراتورها در بهره برداری از اینترنت پرو، از این به بعد، فرآیند پذیرش شماره‌های اقشار با همکاری وزارت ارتباطات از طریق یک سامانه رسمی انجام شود.

همچنین در این جلسه مصوب شده که هرگونه تبلیغات توسط اپراتورها و دستگاه ها در زمینه فروش اینترنت پرو ممنوع است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.