اسپیس ایکس محموله ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی رساند

خبرگزاری مهر دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 10:00
یک کپسول دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس حامل چند تن محموله های علمی و ذخایر به طور موفقیت آمیز در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این سی وچهارمین ماموریت فضایی شرکت اسپیس ایکس برای ناسا تحت برنامه تجاری تامین ذخایر در ایستگاه فضایی بود که ساعت ۱۰:۳۷ دقیقه به وقت گرینویچ به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. کپسول مذکور به طور خودکار کنار ماژول هارمونی پهلو گرفت.

«جک هاتاوی» مسئول کنترل ماموریت و فضانورد ناسا در کنار «سوفی آدنو» فضانورد اروپایی رسیدن کپسول دراگون به ایستگاه را از داخل آن رصد می کردند. این دو همراه خدمه ماموریت «اکسپدیشن ۷۴» چهار هفته بعد را صرف باز کردن حدود ۶۵۰۰ پوند و دوباربسته بندی نتایج آزمایش ها، بازگرداندن تجهیزات می کنند.

یکی از ابزارهای علمی که در این ماموریت به ایستگاه فضایی منتقل شد شامل پروژه ای برای تعیین آن بود که شبیه‌سازهای زمینی تا چه اندازه شرایط میکروگرانش را تقلید می کنند. علاوه بر آن داربست استخوان ساخته شده از چوب که جهت توسعه درمان های جدید جهت بیماری هایی مانند پوکی استخوان به کار می رود و همچنین تجهیزاتی برای کمک به محققان جهت ارزیابی تغییرات گلبول های قرمز و طحال در فضا، نیز به ایستگاه فضایی ارسال شدند.

این کپسول دراگون دو روز قبل از مقر فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.