
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات که با شعار شریانهای ارتباطی پایدار ایران؛ حماسه تاب آوری در جنگ تحمیلی سوم در سالن همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: این روز فرصتی است برای تعامل دوباره در حوزه ارتباطات و ارتباطات در روزگار ما به بخشی از زیست مردم تبدیل شده است
وی افزود: در جهان امروز کیفیت ارتباطات با زندگی مردم پیوند خورده است و نگاه دولت به اینترنت و ارتباطات نگاهی آینده نگر است
قائم پناه گفت: ایران با جمعیت جوان و نیروی انسانی خلاق و شرکتهای دانش بنیان نمیتواند نسبت به تحولات بزرگ دیجیتالی در جهان بی تفاوت باشد
وی گفت: موضوع دسترسی عمومی به اینترنت به ویژه اینترنت بین الملل در میان فعالان اقتصادی محل بحث بوده است
قائم پناه افزود: هر تصمیم محدود کننده در شرایط خاص باید متناسب و دقیق باشد و در حوادث دی ماه استفاده گستره از فیلتر شکنها سبب شد شبکههای معاند فعالیت داشته باشند.
وی افزود: سیاستگذاری ارتباطی باید دقیق و هوشمند باشد.
قائم پناه گفت: توسعه هوش مصنوعی بدون دسترسی استاد و دانشجو و بدون دسترسی به ابزارهای بیم الملل با دشواری مواجه میشود.
وی افزود: حوزه هوش مصنوعی بی نیاز از حکمرانی نیست و ما باید در این میدان پیشرو باشیم.
قائم پناه گفت: توسعه بدون امنیت پایدار نمیماند و ما به تفاهم ملی در حوزه ارتباطات نیاز داریم و ارتباطات زبان زندگی مشترک ما است
در پایان این مراسم از تمبر یادبود، حماسه تاب آوری شبکه ارتباطی کشور در جنگ تحمیلی سوم ، رونمایی شد .