مهدی سپهر خواننده پیشکسوت موسیقی درگذشت

مشرق نیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 15:18
ترانه «بهار را صدا بزن» که از خاطره‌انگیزترین آثار ادبی شاعران معاصر ایران محسوب می‌شود، توسط مهدی سپهر به قطعه‌ای جاودانه در موسیقی پاپ دهه هفتاد تبدیل شد.

به گزارش مشرق، زنده‌یاد مهدی سپهر در سال ۱۳۲۸ در اهواز چشم به جهان گشود. او گرچه دانش‌آموخته رشته مهندسی راه و ساختمان بود، اما عشق به موسیقی مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. وی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۰ از رادیو در میدان ارگ تهران آغاز کرد.

این خواننده، نخستین بار توسط استاد «علی تجویدی» (آهنگساز و ویولونیست برجسته) به عنوان خواننده معرفی شد. نخستین اثری که توسط مهدی سپهر اجرا گردید، آهنگ «در کام امواج» با آهنگسازی خود علی تجویدی بود.

ترانه «بهار را صدا بزن» که از خاطره‌انگیزترین آثار ادبی شاعران معاصر ایران محسوب می‌شود، توسط مهدی سپهر به قطعه‌ای جاودانه در موسیقی پاپ دهه هفتاد تبدیل شد. این اثر همچنان در حافظه شنیداری نسل‌های آن دوران زنده است.

خاکسپاری زنده‌یاد سپهر فردا سه‌شنبه ۲۹ اسفند در بهشت زهرا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آنا

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.