
محمدنبی شهیکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:ظرفیت خوبی در زیست بوم نوآوری کشور برای بازسازی مراکز صنعتی آسیب دیده شکل گرفته است. این ظرفیت شامل مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان فعال در پارکهای علم و فناوری می شود.
معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: ۱۵ هزار واحد فناور و دانش بنیان در کشور داریم که از این تعداد ۲۰ مرکز رشد و نوآور با هدف بازسازی مراکز صنعتی آسیب دیده در جنگ تحمیلی سوم تغییر ماموریت پیدا کردند تا بر اساس الگوی مشخصی بتوانند کانون آسیبهای رخ داده در صنایع مختلف را شناسایی و برای برطرف سازی آن راه حل ارائه کنند.
شهیکی گفت: ۳ طرح آزمایشی تغییر زیست بوم فناوری در دانشگاهها هم با هدف شناسایی مسائل در شرایط بحرانی ارائه شده که در دست بررسی است.
وی افزود: به زودی دستاوردهای ملموس در مراکز رشد به صنایع مربوطه اعلام می شود و فراخوان ما در این بخش با استقبال شرکتهای دانش بنیان همراه شده است.