روایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ویژگی‌های اخلاقی شهید رئیسی

صدا و سیما چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:33
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهدای خدمت به بیان ویژگی‌های شهید رئیسی پرداخت.
روایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ویژگی های اخلاقی شهید رئیسی
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس صالحی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهدای خدمت گفت: من از سال۵۲ در مدرسه علمیه موسوی نژاد با آقای رئیسی آشنا شدم. البته هیچ گاه توفیق نداشتم در اداره‌ها و سازمان‌هایی که ایشان کار می‌کردند، با هم همکار باشیم.
 
 وی تصویر ذهنی خود از شهید رئیسی را تصویر یک انسان خودساخته توصیف کرد و افزود: خیلی وقت‌ها شخصیت‌ها با رانت موقعیت پیدا می‌کنند، اما آقای رئیسی وقتی در سن ۵ سالگی پدرش را از دست میدهد، مسیر زندگی خود را پیش گرفتند.
 
 صالحی پرکاری و خستگی ناپذیری را از ویژگی‌های اصلی شهید رئیسی برشمرد و افزود: ایشان در راه خدمت به مردم ارام نمی‌نشستند. از طرفی در توصیف شخصیت شهید جمهور باید گفت، از دوران نوجوانی تا دوران ریاست جمهوری، کوچکترین تغییری در تواضع و فروتنی ایشان ایجاد نشد. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبر و تحمل آقای رئیسی را مثال زدنی دانست و گفت: برخلاف تصویرسازی‌های بیرونی، هیچگاه حرف‌های مخالف، آقای رئیسی را اشفته نکرد. 
 
همچنین باید گفت که او در سن جوانی معتمد امام و سپس معتمد قائد شهید امت شد. او دلداده اهل بیت بود و‌در نهایت سر به آستان اهل بیت نهاد.
 
در ادامه با حضور مدیران ارشد فرهنگی، هنرمندان و شهردار تهران، از کتاب خسته نیستم، روایت مستند از زندگی شهید رئیسی رونمایی شد.
 
مخبر در ادامه این گفت: وقتی بعد از خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور به نزد رهبر رفتم، او گفت امیدوارم اتفاقی برای ایشان نیفتاده باشد. چهره ای که آن روز از رهبر شهید دیدم و نگرانی بابت شهید رئیسی را هیچ گاه در چهره رهبر ندیده بودم.
 
وی افزود: در جنگ با روس ها بخش بزرگی از کشور را از دست دادند، در جنگ جهانی اول با وجود اعلام بی طرفی حدود ۱۰ میلیون کشته شد، در جنگ جهانی دوم تمام ارتش رضاشاه متلاشی شد و محمدرضا هم بحرین را از دست داد، حال باید این سوال را بپرسیم که حاکمیت اسلامی چطور توانسته این کشور را در برابر ابرقدرت جهان، سرافراز نگاه دارد. 
 
مخبر اظهار داشت: امام مدبر و فیلسوف بود و در زندگی خود سبک داشت، اینها را زیاد می گوییم اما هیچگاه نمی پرسیم مدل حکمرانی امام و رهبر چگونه بود که امروز آمریکا را مضحکه جهان کرده است. باید روی این مدل حکمرانی کار شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.