یادبودی برای «مهدی سپهر»

خبرآنلاین پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 09:06
مراسم یادبود زنده‌یاد مهدی سپهر، چهره‌ شناخته‌شده موسیقی پاپ، پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خانه موسیقی ایران، در پی درگذشت زنده‌یاد مهدی سپهر (خواننده موسیقی پاپ) در ۲۸ اردیبهشت‌ماه در سن ۷۸ سالگی، مراسم یادبودی برای این هنرمند با حضور خانواده، دوستان، اهالی موسیقی و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

این مراسم پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در مسجد النبی (ص) واقع در امیرآباد شمالی، روبه‌روی کوی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

مهدی سپهر سال ۱۳۲۸ در اهواز متولد شد. او دانش‌آموخته رشته مهندسی راه و ساختمان بود و فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۰ از رادیو در میدان ارگ تهران آغاز کرد. او نخستین بار توسط علی تجویدی به عنوان خواننده معرفی شد.

نخستین آهنگی که توسط مهدی سپهر اجرا شده‌ است «در کام امواج» با آهنگسازی علی تجویدی بوده‌ است. شعر این ترانه را کریم فکور سرود و ترانه به صورت صفحه توسط کمپانی کاسپین در تهران منتشر شد.

او همچنین با تالار رودکی به عنوان خواننده کُر اپرای تهران همکاری می‌کرد و از تعلیمات «کازاتو» معلم ایتالیایی و «سوسونیتسای» معلم آلمانی اپرا بهره می‌برد. سپهر را از پیشگامان موسیقی پاپ در ایران می‌دانند.

پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با ترانه «بهار را صدا بزن» اولین بار تصویر مهدی سپهر از صدا و سیما پخش شد. او به عنوان داور و کارشناس موسیقی با برنامه هزارصدا (برنامه‌ای برای کشف و معرفی استعدادهای جوان موسیقی ایران) همکاری کرد.

59243

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.