دبیر پیشین شورایعالی فضای مجازی: اگر پزشکیان بخواهد می تواند اینترنت را باز کند

خبرآنلاین یکشنبه 03 خرداد 1405 - 07:24
دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و رئیس پیشین مرکز ملی فضای مجازی منتقد سیاست های کنونی اینترنت است

به گزارش خبرآنلاین او به روزنامه خراسان گفت:  بی شک، قطع اینترنت به این نحو که اکنون وجود دارد توجیه ناپذیر است و مسئولان مرتبط، وقتی در این باره در معرض رسانه قرار می گیرند چون قطع اینترنت را نمی توانند توجیه کنند، اصطلاحا جنبه اعتراض و مخالفت خوانی به خود می گیرند.

فیروزآبادی می گوید: اگر هم واقعا مخالف قطع اینترنت باشند، نمی خواهند برای بازگشایی آن از اختیاراتشان استفاده کنند و اگر هم فرض کنیم دارای اختیارات باشند و امکان رفع محدودیت اینترنت را ندارند، یعنی تلاش کردند که محدودیت اینترنت را بردارند و به نتیجه نرسیدند، نشان از وجود یک بن بست در حوزه های سیاست گذاری، تصمیم گیری و تصمیم سازی است . البته من معتقدم که رئیس جمهور اگر بخواهد می تواند اینترنت را باز کند.به هر حال ما در حکمرانی اینترنت دچار چالش هستیم و مسئله بستن یا باز کردن فضای مجازی که سال هاست مطرح می شود،  از معضلاتی است که کشور تاکنون نتوانسته آن را حل کند.

17302

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.