نتایج یک نظرسنجی در زمان قطع اینترنت نشان میدهد تنها ۸.۲ درصد خواستار ادامه قطع اینترنت بودند. بر این اساس ۳۷.۷ درصد از شرکتکنندگان تمایل داشتند اینترنت بدون هیچ محدودیتی وصل شود و ۵۱ درصد از آنها خواهان بازگشتن اینترنت به شرایط پیش از دیماه بودهاند.
به گزارش دیجیاتو، «محمدجعفر قائمپناه»، معاون اجرایی رئیس جمهور، نتایج این نظرسنجی را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) منتشر کرده و نوشته: ««قرار است رئیسجمهور پزشکیان صدای مردم را بشنوند.»

در این نظرسنجی از شرکتکنندگان پرسیده شده قطع اینترنت چه تاثیری در زندگی آنها گذاشته است؟ در این بخش نیز تنها ۱۶.۴ درصد از افراد، قطع اینترنت را بدون تأثیر دانستهاند.
از سویی اکثریت مردم تاثیراتی مانند «تعطیلی و تحتتاثیر قرار گرفتن مشاغل و کاهش درآمد»، «عدم اطلاع کافی از اخبار و اتفاقات جهان» و «کاهش سرگرمی» را تأیید کردهاند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، درباره دیدگاه افراد در خصوص عدالت در دسترسی به اینترنت سوال شده است. در این بخش ۴۱.۶ درصد از افراد گفتهاند «اصلاً» در دسترسی به اینترنت احساس عدالت نمیکنند، ۲۴.۸ درصد گزینه «کم» را انتخاب کردهاند و تنها ۱۶.۲ درصد مردم گزینه «زیاد» و «خیلی» زیاد را انتخاب کردهاند.
