به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسعود فراستی پس از مدتها غیبت، در برنامه تلویزیونی «هفت» دوباره روی آنتن رفت و در بخشی از سخنانش به حضور گسترده مردم در خیابانها طی 90 شب اخیر اشاره کرد.
او با بیان اینکه در طول سالها تجربه حضور «مردم در موقعیتهای مختلف اجتماعی و سیاسی» را داشته است، تأکید کرد که آنچه در این دوره دیده، از نظر گستردگی و تداوم، در نگاه او کمسابقه و حتی بینظیر بوده است.
فراستی در ادامه با اشاره به ترکیب جمعیتی این تجمعها، از حضور پررنگ زنان، دختران جوان و خانوادهها گفت و این حضور را نشانهای از یک تغییر اجتماعی توصیف کرد؛ تغییری که به گفته او، مردم را از وضعیت منفعل به کنشگر اجتماعی تبدیل کرده است.
او همچنین با مقایسههای تاریخی، این حجم از حضور را پدیدهای توصیف کرد که به باور او در بسیاری از نمونههای مشابه تاریخی کمتر دیده میشود و به استمرار شبانه آن اشاره کرد.
این اظهارات در امتداد بحثهایی مطرح میشود که پیشتر در برنامه من ایرانم با اجرای محمدرضا شهیدیفرد درباره مفاهیم وطندوستی و هویت ملی مطرح شده بود.
انتهای پیام/