ببینید|بازگشت فراستی به «هفت» با روایت خیابان

خبرگزاری تسنیم شنبه 09 خرداد 1405 - 16:04
فراستی در بازگشت به «هفت» از 90 شب حضور مردم گفت و این رخداد را بی‌سابقه و تاریخی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسعود فراستی پس از مدت‌ها غیبت، در برنامه تلویزیونی «هفت» دوباره روی آنتن رفت و در بخشی از سخنانش به حضور گسترده مردم در خیابان‌ها طی 90 شب اخیر اشاره کرد.

او با بیان اینکه در طول سال‌ها تجربه حضور «مردم در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و سیاسی» را داشته است، تأکید کرد که آنچه در این دوره دیده، از نظر گستردگی و تداوم، در نگاه او کم‌سابقه و حتی بی‌نظیر بوده است.

فراستی در ادامه با اشاره به ترکیب جمعیتی این تجمع‌ها، از حضور پررنگ زنان، دختران جوان و خانواده‌ها گفت و این حضور را نشانه‌ای از یک تغییر اجتماعی توصیف کرد؛ تغییری که به گفته او، مردم را از وضعیت منفعل به کنشگر اجتماعی تبدیل کرده است.

 

.

 

او همچنین با مقایسه‌های تاریخی، این حجم از حضور را پدیده‌ای توصیف کرد که به باور او در بسیاری از نمونه‌های مشابه تاریخی کمتر دیده می‌شود و به استمرار شبانه آن اشاره کرد.

این اظهارات در امتداد بحث‌هایی مطرح می‌شود که پیش‌تر در برنامه من ایرانم با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد درباره مفاهیم وطن‌دوستی و هویت ملی مطرح شده بود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.