پیام سفیر مکزیک در تهران برای نمایشگاه «یازده اثر از هنرمندان چاپگر مکزیک»

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 18:09
تهران- ایرنا- گیرمو پوئنته اردوریکا، سفیر مکزیک در تهران، در پی برگزاری نمایشگاه «یازده اثر از هنرمندان چاپگر مکزیک» از گنجینه در موزه هنرهای معاصر، پیامی برای این رویداد ارائه کرد.

به گزارش ایرنا از موزه هنرهای معاصر تهران، رویداد سوم از مجموعه برنامه‌های «هنر و جنگ» (Art & War) که شامل نمایش یازده اثر از هنرمندان چاپگر برجسته مکزیکی از گنجینه این موزه است، تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۵ تمدید شد.

همزمان با تمدید این رویداد، گیرمو پوئنته اردوریکا، سفیر مکزیک در تهران، ضمن تقدیر و استقبال از برگزاری چنین برنامه‌ای، متنی به شرح زیر به این نمایشگاه ارائه کرد:

«هنر چاپگری مکزیکی از دیرباز ابزاری قدرتمند برای بیان هنری، ارتباطات اجتماعی و تأمل سیاسی بوده است. این زبان بصری که در بستر پس از انقلاب مکزیک شکل گرفته، از ارزش زیبایی‌شناختی خود فراتر رفته و به ابزاری برای بیان تجربیات جمعی، حافظه تاریخی و آرمان‌های عدالت اجتماعی تبدیل شده است.

این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تعامل با این سنت هنری از طریق آثاری ارائه می‌کند که مضامین جهانی مانند هویت، تاب‌آوری و کرامت انسانی را در مواجهه با چالش‌های زمانه ما منعکس می‌کنند.

گنجاندن این نمایشگاه در مجموعه «هنر و جنگ» در موزه هنرهای معاصر تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا گفت‌وگو بین سنت‌های هنری مختلف را در مورد تاثیر درگیری‌ها و بحران‌ها بر تجربه انسانی تقویت می‌کند.

مطمئنم که این نمایشگاه به تقویت درک فرهنگی بین مکزیک و ایران کمک خواهد کرد و به عموم مردم این امکان را می‌دهد که از غنای یک سنت هنری که عمیقاً با تاریخ اجتماعی مکزیک مرتبط است، قدردانی کنند.»

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.