نشتی ماژول روسی فضانوردان را به پناهگاه فرستاد

خبرگزاری مهر شنبه 16 خرداد 1405 - 09:45
در زمانیکه فضانوردان روسی سعی در ترمیم نشتی هوا در ایستگاه فضایی بین المللی داشتند، ناسا به پنج فضانورد مستقر در آنجا دستور داد در کپسول دراگون متعلق به اسپیس ایکس پناه بگیرند.

به گزار ش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، «بتانی استیونز» سخنگوی ناسا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ناسا به دلیل احتیاط به هر چهار فضانورد خدمه «کرو ۱۲» و همچنین «کریس ویلیامز» دستور داد تا در هنگامیکه فرایند تعمیر در جریان است برای ایمنی در کپسول دراگون باقی بمانند.

وی در ادامه توضیح داده بود این نشتی مداوم در تونل انتقال PrK قرار دارد که به ماژول خدمات Zvezda، یکی از قدیمی ترین بخش های ایستگاه فضایی بین المللی منتهی می شود. به نظر می رسد نشتی مذکور به دلیل شکاف های کوچکی در تونل ایجاد شده و سال ها یک مشکل ایمنی بوده که راسکاموس(سازمان فضایی روسیه) آن را از طریق اقداماتی برای کاهش عملیات و تلاش‌های دوره‌ای برای تعمیرات جزئی مدیریت می‌کند.

این تلاش ها تا چند ماه قبل نتیجه بخش بودند اما نشتی دوباره فعال شد. همین امر به اقدامی فعلی منجر شد که استیونز آن را یک عملیات ترمیم وسیع تر نامید.

چهار فضانورد ماموریت «کرو ۱۲» عبارتند از «جسیکا میر»، «جک هاتاوی» از ناسا، «سوفیا آدنوت» از ایستگاه فضایی بین المللی و «آندری فدایف» از روسیه. آنها اواسط فوریه ۲۰۲۶ میلادی برای اقامتی شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند.

آنها همراه ویلیامز فضانورد ناسا که در اواخر نوامبر ۲۰۲۵ میلادی همراه یک کپسول روسی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی رسید، درکپسول «آزادی» اسپیس ایکس پناه گرفتند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.