آیا قرار دادن دست روی دنده باعث فرسودگی گیربکس دستی می‌شود؟

عصر ایران جمعه 22 خرداد 1405 - 06:06
آیا می‌دانستید عادت به قرار دادن دست روی دنده در خودروهای با گیربکس دستی می‌تواند باعث فرسودگی گیربکس دستی شما شود و هزینه‌های تعمیر سنگینی به همراه داشته باشد؟

خودروهای مجهز به گیربکس دستی، با وجود کاهش تعداد، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. اما بسیاری از رانندگان عادت اشتباهی در حین رانندگی با دنده دستی دارند که می‌تواند عواقب جدی به دنبال داشته باشد.

به گزارش گجت نیوز، قرار دادن مداوم دست روی شیفتر دنده نه تنها به اجزای حیاتی سیستم دنده دستی آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند ایمنی سرنشینان را نیز به خطر بیندازد.

آسیب‌های مکانیکی به گیربکس دستی

شیفتر دنده با قطعات متحرکی چون چنگال‌های انتخاب‌گر و رینگ‌های قفل‌کننده در ارتباط است. فشار پیوسته دست روی دنده، سایش این اجزا را به شدت افزایش داده و منجر به فرسودگی گیربکس دستی و خرابی‌های پرهزینه می‌شود.

این قطعات فقط باید در زمان لحظه‌ای تعویض دنده تحت فشار قرار گیرند، نه به صورت مداوم.

حفظ ایمنی در رانندگی با دنده دستی

علاوه بر آسیب‌های مکانیکی، حفظ ایمنی رانندگی دلیل مهم دیگری برای عدم قرار دادن دست روی شیفتر است. قرار دادن هر دو دست روی فرمان، آمادگی شما را برای واکنش سریع در شرایط اضطراری، مانند عبور از موانع یا توقف ناگهانی، تضمین می‌کند و از حوادث جلوگیری می‌نماید. این اقدام، امنیت شما و سرنشینان خودرو را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.