زمین از منظر ۲ سیاره (+عکس)

عصر ایران شنبه 23 خرداد 1405 - 11:45
عکس روز ناسا دو عکس را از زمین به نمایش می‌گذارد که هر کدام از منظر دو سیاره متفاوت گرفته شده‌اند.

در یک رویداد بین سیاره‌ای در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۳، از دو سیاره دیگر منظومه شمسی شامل عطارد - درونی‌ترین سیاره - و زحل - غول گازی حلقه‌دار - از زمین عکس‌برداری شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ناسا، زمین در عکس سمت چپ به صورت یک نقطه آبی کم‌رنگ درست زیر حلقه‌های زحل دیده می‌شود. این عکس توسط فضاپیمای رباتیک «کاسینی»(Cassini) گرفته شد که در آن زمان در حال چرخش به دور غول گازی بود. در همان روز، مردم در سراسر سیاره زمین عکس‌های بسیاری را از زحل گرفتند.

در عکس سمت راست، سیستم زمین-ماه در برابر پس‌زمینه تاریک فضا دیده می‌شود. این عکس توسط فضاپیمای «مسنجر»(MESSENGER) گرفته شد که در آن زمان در مدار عطارد بود. مسنجر این عکس را به عنوان بخشی از جست‌وجوی قمرهای طبیعی کوچک عطارد گرفت که انتظار می‌رود کاملاً کم‌نور باشند. در عکس ثبت‌شده توسط مسنجر، زمین و ماه درخشان‌تر هستند، زیرا نوردهی هر دو بیش از اندازه انجام شده‌ است و در نور منعکس‌شده خورشید به شدت می‌درخشند.

از آنجا که قرار نبود کاسینی و مسنجر به سیاره خود بازگردند، تاکنون از ماموریت‌های اکتشافی منظومه شمسی بازنشسته شده‌اند.

از دو سیاره دیگر منظومه شمسی شامل عطارد - درونی‌ترین سیاره - و زحل - غول گازی حلقه‌دار - از زمین عکس‌برداری شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.