دولت بریتانیا برنامه ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال را اعلام کرد

دیجیاتو دوشنبه 25 خرداد 1405 - 12:40
این ممنوعیت از اوایل سال ۲۰۲۷ اجرایی خواهد شد. The post دولت بریتانیا برنامه ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال را اعلام کرد appeared first on دیجیاتو.

همانطور که در گزارش‌های قبلی پیش‌بینی شده بود، دولت بریتانیا حالا رسماً اعلام کرده که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال از اوایل سال ۲۰۲۷ ممنوع خواهد شد. «کی‌یِر استارمر»، نخست‌وزیر این کشور، می‌گوید این تصمیم «گام درستی برای بریتانیا» و بهترین راه برای حفظ ایمنی کودکان در فضای آنلاین است.

محدودیت‌های بریتانیا برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی

براساس اعلام دولت، این ممنوعیت پلتفرم‌هایی مانند اسنپ‌چت، تیک‌تاک، یوتوب، اینستاگرام، فیسبوک و ایکس را شامل می‌شود. همچنین پلتفرم‌ها موظف خواهند بود از پخش زنده محتوا توسط کودکان جلوگیری کنند؛ این موضوع حتی پلتفرم‌های بازی را نیز شامل می‌شود.

دولت بریتانیا تأکید کرده که قصد ندارد سرویس‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ و سیگنال را در این ممنوعیت لحاظ کند. علاوه‌براین، محدودیت‌های دیگری از جمله اعمال ساعت‌های منع استفاده از پلتفرم‌ها برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله جهت جلوگیری از اسکرول در ساعات پایانی شب بررسی می‌شود که جزئیات بیشتر آن در ماه ژوئیه اعلام خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی

همچنین پلتفرم‌ها موظف می‌شوند برای کاربران زیر ۱۷ سال، محدودیت‌های لازم برای جلوگیری از ارتباط افراد غریبه با کودکان را به‌طور پیش‌فرض فعال کنند. لازم به ذکر است که هم‌اکنون بیشتر شبکه‌های اجتماعی حداقل سن ۱۳ سال را برای ایجاد حساب کاربری تعیین کرده‌اند.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین اشاره کرده که دولت قصد دارد مقررات مربوطه را قبل از کریسمس تصویب کند تا این اقدامات از اوایل سال ۲۰۲۷ اجرایی شوند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.