باور نمی‌کنید چربی‌های بدن بعد از لاغری از کجا خارج می‌شوند!

عصر ایران دوشنبه 25 خرداد 1405 - 16:30
کاهش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که بدن در اثر فعالیت بدنی و دریافت کالری کمتر از نیاز خود، ناچار به مصرف ذخایر چربی شود.

عصرایران- بسیاری از افراد تصور می‌کنند چربی‌های بدن هنگام کاهش وزن به انرژی یا گرما تبدیل شده و ناپدید می‌شوند؛ اما واقعیت علمی کمی متفاوت است.

پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند که بخش عمده چربی‌های از دست‌رفته در فرآیند کاهش وزن، از طریق ریه‌ها و به شکل دی‌اکسیدکربن از بدن خارج می‌شوند. زمانی که بدن برای تأمین انرژی به سراغ ذخایر چربی می‌رود، مولکول‌های چربی در فرآیندی به نام «اکسیداسیون» تجزیه شده و در نهایت به دی‌اکسیدکربن و آب تبدیل می‌شوند.

بر اساس محاسبات پژوهشگران، از هر ۱۰ کیلوگرم چربی که در بدن مصرف شود، حدود ۸.۴ کیلوگرم آن به صورت دی‌اکسیدکربن از طریق بازدم دفع می‌شود و حدود ۱.۶ کیلوگرم نیز به آب تبدیل خواهد شد. این آب از راه‌هایی مانند تعریق، ادرار، تنفس و سایر مایعات بدن دفع می‌شود.

البته این موضوع به معنای آن نیست که با نفس کشیدن بیشتر می‌توان وزن کم کرد. کاهش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که بدن در اثر فعالیت بدنی و دریافت کالری کمتر از نیاز خود، ناچار به مصرف ذخایر چربی شود.

به بیان ساده، وقتی وزن کم می‌کنید، بخش زیادی از چربی‌های بدن در نهایت از طریق بازدم شما از بدن خارج می‌شوند؛ موضوعی که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد، اما کاملاً با اصول شیمی و فیزیولوژی بدن انسان سازگار است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.