عارف: آقایی که در جلسات با اینترنت مخالفت می‌کند، خودش اینترنت سفید دارد

خبرآنلاین سه شنبه 26 خرداد 1405 - 10:46
عارف با انتقاد از آنهایی که موافق محدودیت برای مردم هستند گفت اگر لازم باشد با عموم مردم صریح‌تر در این باره سخن خواهند گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد از برخوردهای دوگانه در حوزه اینترنت، گفت برخی افرادی که با اینترنت مخالفت می‌کنند خودشان اینترنت سفید دارند.

محمدرضا عارف در پنجمین جلسه ستاد ویژه راهبری و ساماندهی فضای مجازی اظهار داشت: «نمی‌توان برای عموم مردم محدودیت ایجاد کرد، اما همزمان برخی افراد یا مجموعه‌ها از دسترسی‌های ویژه بهره‌مند باشند.»

او در ادامه اظهار داشت اگر لازم باشد درباره این تناقض‌ها و تفاوت میان دسترسی برخی افراد با عموم مردم نیز صریح‌تر سخن خواهند گفت:آن آقایی که در جلسات با اینترنت بین‌الملل مخالفت می‌کند خودش اینترنت سفید دارد، اگر اینترنت بین‌الملل بد است چرا خودت داری؟ مگر تو با بقیه مردم چه فرقی داری؟

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد بخشی از مخالفت‌ها با اینترنت ریشه در نگاه‌های سلیقه‌ای و منافع شخصی دارد: «توجه به ملاحظات امنیتی یک الزام قطعی است، اما نباید سلیقه‌ها و منافع شخصی جایگزین الزامات واقعی امنیتی شود.»

عارف: آقایی که در جلسات با اینترنت مخالفت می‌کند، خودش اینترنت سفید دارد

او در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد ویژه راهبری و ساماندهی فضای مجازی گفت این ستاد به دنبال موازی‌کاری نیست و وظیفه دارد مسیر توسعه فناوری را هموار کند. به گفته وی، هیچ کشوری در مقابله با فناوری موفق نشده و تنها راه، همراهی با فناوری و بومی‌سازی آن است.

عارف همچنین گفت تصمیمات این ستاد ممکن است با مخالفت‌هایی همراه باشد، اما دولت در نهایت بر اساس منافع کشور و مردم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.