ثبت بالاترین رکورد آگهی‌های استخدامی پس از اتصال مجدد اینترنت

خبرآنلاین شنبه 30 خرداد 1405 - 17:16
سه هفته پس از ابلاغ دستور اتصال مجدد اینترنت، بازار کار ایران با ثبت بالاترین میزان آگهی‌های استخدامی از دی‌ماه سال گذشته، نشانه‌هایی از احیای نسبی را بروز داده است؛ با این حال، کاهش ۵۰ درصدی فرصت‌های شغلی نسبت به سال گذشته و افت ۱۰ درصدی ارسال رزومه‌ها، نشان می‌دهد که این تحرک بیشتر تلاشی برای جبران عقب‌ماندگی‌هاست تا خروج کامل از رکود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش راه پرداخت، براساس گزارش تحقیقی پلتفرم «ای-استخدام»، بازگشت اینترنت باعث فعال شدن نیازهای معوق سازمان‌ها در زمینه جذب نیروی انسانی شده است. در دوره اختلال زیرساخت‌های شبکه، علاوه بر اقتصاد دیجیتال، صنایع تولیدی و بازرگانی نیز به دلیل آسیب در زنجیره ارتباطات و پرداخت، سیاست‌های انقباضی (مانند توقف استخدام یا کوچک‌سازی) را در پیش گرفته بودند.

تصویر دوگانه بازار کار در قاب آمار:

سمت کارفرمایان: تعداد آگهی‌های استخدامی شرکت‌ها به بالاترین سطح خود از دی‌ماه گذشته رسیده است. با این حال، حجم کل فرصت‌های شغلی همچنان ۵۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

سمت کارجویان: برعکس کارفرمایان، تعداد افراد ارسال‌کننده رزومه با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شده است.

چرا کارجویان کمتر رزومه می‌فرستند؟

کارشناسان دلیل کاهش فعالیت کارجویان را به دو عامل نسبت می‌دهند: نخست، ناامیدی ناشی از رقابت شدید در دو ماه ابتدایی سال؛ و دوم، ترجیح کارکنان شاغل به ماندن در موقعیت فعلی و اجتناب از ریسک تغییر شغل در فضای ناپایدار اقتصادی.

در نهایت، کارشناسان تاکید می‌کنند که هرچند اتصال دوباره اینترنت شوک مثبتی به بازار کار وارد کرده، اما این بهبودِ نسبی هنوز به معنای بازگشت به شرایط عادی و پایدار سال گذشته نیست.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.