مایکروسافت اعلام کرده که قیمت کنسولهای ایکسباکس مجدداً افزایش خواهد یافت. به گفته این شرکت از اول ماه آگوست، مدلهای ۵۱۲ گیگابایتی ۱۰۰ دلار و مدلهای ۱ ترابایتی ۱۵۰ دلار گرانتر خواهند شد.
به گزارش ورج، در نتیجه این افزایش، قیمت ایکسباکس Series S از ۴۹۹.۹۹ دلار، مدل ایکسباکس Series X بدون درایو دیسک از ۷۴۹.۹۹ دلار و مدل دارای درایو دیسک از ۷۹۹.۹۹ دلار آغاز میشود. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که تولید مدل ۲ ترابایتی Xbox Series X را متوقف خواهد کرد. این شرکت آخرین بار در ماه اکتبر قیمت کنسولهای خود را بین ۲۰ تا ۷۰ دلار افزایش داده بود و حالا گفته که امیدوار است بتواند از افزایش قیمت مجدد جلوگیری کند.
این غول فناوری در بیانیهای گفت: «متأسفانه، قیمت حافظه و فضای ذخیرهسازی مورداستفاده در کنسولها بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته و انتظار داریم تا پاییز ۲۰۲۷ بار دیگر دو برابر شود. کل صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی با بحران قطعات دستوپنجه نرم میکند، اما تأثیر آن بر کنسولهای بازی شدیدتر است. برخلاف گوشیهای هوشمند، رایانهها، اسپیکرها و سایر محصولات الکترونیکی، کنسولها معمولاً با سود فروخته نمیشوند، بلکه حتی با قیمتی کمتر از هزینه تولید عرضه میشوند.»

مایکروسافت همچنین برنامههای جدیدی را برای مقرونبهصرفهتر کردن خرید ایکسباکس معرفی کرده است. از جمله این طرحها میتوان به گزینه «الان بخر، بعداً پرداخت کن» و طرح خرید اقساطی بدون بهره از طریق فروشگاه آمازون اشاره کرد. مایکروسافت همچنین قصد دارد با همکاری شرکای خردهفروشی خود، برنامههایی برای عرضه کنسولهای کارکرده با قیمت پایینتر ارائه کند.
مایکروسافت در نوامبر ۲۰۲۰، ایکسباکس سری S را با قیمت ۲۹۹ دلار و ایکسباکس سری X را با قیمت ۴۹۹ دلار معرفی کرد. اما در سالهای اخیر، این شرکت به دلایلی مانند بحران قطعات، چندین بار قیمت کنسولهای خود را افزایش داده است. بحران رم و حافظه تقریباً تمام شرکتهای فناوری را وادار به افزایش قیمت محصولاتشان کرده؛ از جمله اپل که بهتازگی اعلام کرد قیمت آیپد و مکهای خود را افزایش خواهد داد.