نهاد دریایی انگلیس از افزایش تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز خبر داد

عصر ایران یکشنبه 07 تیر 1405 - 18:46
مرکز مشترک اطلاعات دریایی در عین حال سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را «قابل توجه» ارزیابی و اعلام کرد که خطر اختلال در سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای و فعالیت‌های نظامی منطقه‌ای همچنان ادامه دارد.
 مرکز مشترک اطلاعات دریایی انگلیس اعلام کرد که با وجود افزایش سطح تهدید و وقوع دو حمله طی ۷۲ ساعت گذشته، تردد کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز از مسیرهای جنوبی و شمالی رو به افزایش است.
 
به گزارش ایرنا، این مرکز در تازه‌ترین ارزیابی خود از وضعیت امنیت دریایی منطقه اعلام کرد که جریان تردد در خلیج فارس افزایش یافته و از ازدحام کشتی‌ها در لنگرگاه‌های منطقه نیز کاسته شده است.
 
بر اساس این گزارش، شناورهای تجاری برای عبور از تنگه هرمز از مسیر جنوبی تحت کنترل عمان و مسیر شمالی تحت کنترل ایران استفاده می‌کنند.
 
مرکز مشترک اطلاعات دریایی در عین حال سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را «قابل توجه» ارزیابی و اعلام کرد که خطر اختلال در سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای و فعالیت‌های نظامی منطقه‌ای همچنان ادامه دارد.
 
این نهاد وقوع دو حمله به کشتی‌های تجاری را طی ۷۲ ساعت گذشته تأیید کرده است. در نخستین حادثه که ۲۵ ژوئن (۴ تیر) رخ داد، یک فروند کشتی کانتینری در فاصله ۷.۵ مایل دریایی از ساحل عمان با پرتابه‌ای ناشناس هدف قرار گرفت و بخشی از پل فرماندهی آن آسیب دید.
 
در حادثه دوم نیز یک فروند نفتکش ۲۷ ژوئن (۶ تیر) در فاصله هشت مایل دریایی از ساحل عمان هدف پرتابه‌ای قرار گرفت که به ادعای این مرکز، احتمالا پهپاد بوده است. این حمله نیز به پل فرماندهی نفتکش خسارت وارد کرد.
 
در هیچ‌یک از این دو حادثه تلفات جانی یا آلودگی زیست‌محیطی گزارش نشد و هر دو شناور توانستند بدون محدودیت جدی به مسیر خود ادامه دهند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.