نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی: تنگه هرمز برای همه به جز دشمنان باز است

دیجیاتو یکشنبه 02 فروردین 1405 - 11:25
موسوی در گفتگو با خبرگزاری شینهوا اظهار داشت عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز با هماهنگی برای ترتیبات امنیتی و ایمنی امکان‌پذیر است. The post نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی: تنگه هرمز برای همه به جز دشمنان باز است appeared first on دیجیاتو.

نماینده ایران در سازمان‌ بین‌المللی دریانوردی با بیان اینکه امنیت تنگه هرمز را ایران برقرار می‌کند گفت این تنگه برای همه به جز دشمنان باز است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از نور نیوز، علی موسوی، سفیر ایران در انگلیس و نماینده دائم کشورمان در سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در گفتگو با خبرگزاری شینهوا اظهار داشت عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز با هماهنگی برای ترتیبات امنیتی و ایمنی امکان‌پذیر است.

او با بیان اینکه تعهدات بین‌المللی باید با احترام به تمامیت ارضی و حقوق ایران همراه باشد گفت:

تنگه هرمز برای همه به جز دشمنان باز است. ایمنی کشتی‌ها و خدمه مستلزم هماهنگی با مقامات ایرانی است.

به گفته موسوی، ایران آماده همکاری با IMO و کشورها برای بهبود ایمنی دریایی و حفاظت از دریانوردان است: «تهران معتقد است که تجاوز آمریکا و رژیم اسرائیل ریشه وضعیت فعلی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.»

یادآور می‌شود این سخنان، اظهارات جدیدی نیست و ایران از ابتدای حمله آمریکا و اسرائیل اعلام کرده بود تنگه هرمز بسته نیست.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.