رئیسجمهور آمریکا در ساعات پایانی ضربالاجل ۴۸ ساعته خود، اعلام کرد که دستور تعویق پنجروزه حمله به نیروگاههای برق و زیرساختهای انرژی ایران را صادر کرده است. وی دلیل این تصمیم را انجام گفتگوهای «بسیار خوب و سازنده» میان دو کشور عنوان کرد.
به گزارش دیجیاتو، ترامپ با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تروث سوشال مدعی شد که طی دو روز گذشته، مذاکرات مثبتی میان تهران و واشنگتن برای کاهش تنشها شکل گرفته است. او در این پست نوشت:
«خوشحالم که گزارش دهم ایالات متحده آمریکا و کشور ایران در دو روز گذشته گفتگوهای بسیار خوب و سازندهای درباره حلوفصل کامل و همهجانبه خصومتهای ما در خاورمیانه داشتهاند.»

رئیسجمهور آمریکا در ادامه با اشاره به تداوم این دیپلماسی در روزهای آینده، افزود: «بر اساس لحن و فضای این گفتگوهای عمیق، دقیق و سازنده که در طول هفته نیز ادامه خواهد یافت، من به وزارت جنگ [وزارت دفاع آمریکا] دستور دادهام تا هرگونه حمله نظامی به نیروگاهها و زیرساختهای انرژی ایران را برای یک دوره ۵ روزه به تعویق بیندازد.»
ترامپ در پایان این پیام تاکید کرده است که اجرای این تعویق ۵ روزه، کاملاً مشروط به موفقیتآمیز بودن جلسات و بحثهای جاری خواهد بود.