آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: مجتمع آب سنگین خنداب آسیب شدید دیده و دیگر قابل بهره‌برداری نیست

دیجیاتو دوشنبه 10 فروردین 1405 - 11:01
این تاسیسات حاوی مواد هسته‌ای نیست The post آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: مجتمع آب سنگین خنداب آسیب شدید دیده و دیگر قابل بهره‌برداری نیست appeared first on دیجیاتو.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس تحلیل مستقل تصاویر ماهواره‌ای و آگاهی از تأسیسات، کارخانه تولید آب سنگین در خُنداب آسیب شدید دیده به شکلی که دیگر قابل بهره برداری نیست.

به گزارش دیجیاتو به نقل از ایسنا، ایران اعلام کرده بود که تاسیسات خنداب روز ۲۷ مارس مورد حمله قرار گرفته است.

«حسن قمری»، معاون استاندار اراک، روز جمعه هفته گذشته با اعلام اینکه دو مرحله حمله به مجتمع آب‌ سنگین خنداب صورت گرفته است، افزود: «خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و تدابیر ایمنی دقیق پیش‌بینی شده، هیچ‌گونه تلفات انسانی در پی این تهاجمات رخ نداده و امنیت مردم منطقه به‌طور کامل برقرار است.»

همچنین سازمان انرژی اتمی در همان روز جمعه حمله به کارخانه تولید آب سنگین اراک را تایید کرد اما درباره جزییات این حملات و میزان آسیب به آن اطلاعی نداده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اطلاعیه‌ای که بر روی صفحه رسمی خود در ایکس منتشر کرده، اعلام کرده که این تأسیسات حاوی مواد هسته‌ای نیست.

تاسیسات اب سنگین یکی از کلیدی‌ترین کارخانه‌های مورد نیاز برای تولید انواع رادیوداروها محسوب می‌شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.