سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد فرایند تصویب طرح «مدیریت هوشمند تنگه هرمز» آغاز شده است. بهگفته او این طرح به دنبال «تقویت امنیت تنگه هرمز و ساماندهی تردد شناورها و اخذ عوارض ریالی» از آنهاست.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از خبرگزاری «ایرنا»، بهگفته «عباس گودرزی»، این طرح با امضای ۲۵۰ نماینده در دستور کار قرار گرفته است.
او درباره اهداف این طرح گفت: «این طرح که با هدف تقویت امنیت تنگه هرمز و از جمله اخذ عوارض ریالی از شناورها تدوین شده، بیانگر خواست عمومی مجلس و مردم ایران است و مطابق آییننامه داخلی مجلس و طی فرآیند قانونی، به تصویب خواهد رسید.»
طبق اعلام او مجموعهای از طرحهای مختلف در مورد تنگه هرمز در حال بررسی است. گودرزی در مورد این طرحها گفت: «آنچه مطلوب نیروهای مسلح و مجموعههای امنیتی کشور است و نیز آنچه مردم و کارشناسان مطالبه میکنند، در این طرحها مورد توجه قرار گرفته است. هر طرحی مسیر و فرآیند بررسی مخصوص به خود را دارد و در زمان مقتضی جزئیات و ابعاد آنها به اطلاع مردم خواهد رسید.»