سنت بازی با کاستاریکا حفظ شد؛ پرسپولیس و استقلال با سهم مساوی در جوانگرایی

خبرورزشی چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:17
مثل دو بازی قبل، یک جوان اولین بازی ملی خود را مقابل کاستاریکا جشن گرفت.

ایران در سومین تقابل مقابل کاستاریکا با نتیجه پرگل ۵ بر صفر به پیروزی رسید. دو دیدار قبلی ما نیز یک برد و یک مساوی برایمان داشت. اما از آن جالب‌تر اینکه در هر دو بازی، حداقل یک بازیکن بود که برای اولین بار پیراهن تیم ملی را می‌پوشید، سنتی که در این مسابقه هم حفظ شد.

در این مسابقه امیر محمد رزاق نیا به عنوان نماینده جوانان در ترکیب اصلی بود. امیر قلعه نویی به شدت تحت فشار انتقادات بود که برای چه به تماشای مسابقات امیدها به عربستان رفته و چرا خروجی جوانگرایی در تیم او دیده نمی‌شود. البته رزاق نیا در اردوهای قبلی هم به تیم ملی دعوت و سابقه بازی ملی هم داشت.

تا اینکه در دقیقه ۷۳ قلعه نویی سهمیه استقلال و پرسپولیس در جوانگرایی را هم مساوی کرد! امیرحسین محمودی بعد از فقط ۳ بازی در لیگ با پیراهن پرسپولیس به تیم ملی دعوت و در این دقیقه وارد زمین شد تا اولین بازی ملی خود را جشن بگیرد. صد البته اگر تیم ملی با ۵ گل پیش نبود محال بود فرصت بازی به این جوان برسد! و البته او هیچ سابقه ای در سطوح پایه ملی نداشت!

در اولین تقابل تاریخی دو کشور در اسفند ۸۴ آندو تیموریان قبل ۲۰ سالگی با لباس ابومسلم دعوت و بازی کرد.  سال ۸۶ هم از عباس محمدی تا محسن خلیلی، اولین بازی ملی خود در این مسابقه تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: ایران ۵ - کاستاریکا ۰/ برد تیم امیر مقابل چشمان اینفانتینو در زمین تمرین!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.