قطع اینترنت بین الملل در ایران وارد روز سی‌وپنجم شد

خبرآنلاین جمعه 14 فروردین 1405 - 12:11
به دنبال تبعات ناشی از جنگ آمریکایی - صهیونی به خاک کشورمان، بر اساس اعلام «نت‌بلاکس»، قطع اینترنت در ایران وارد سی‌وپنجمین روز متوالی شده و سطح اتصال همچنان حدود یک درصد حالت عادی باقی مانده است؛ وضعیتی که میلیون‌ها نفر را از ارتباط با جهان خارج محروم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش سیتنا، «نت‌بلاکس» در تازه‌ترین پست خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که قطعی گسترده اینترنت در ایران اکنون وارد سی‌وپنجمین روز متوالی شده و پس از گذشت ۸۱۶ ساعت، میزان اتصال همچنان در حدود یک درصد از سطح عادی قرار دارد.

این نهاد ناظر بر اینترنت تأکید کرده است که در نتیجه این وضعیت، عموم مردم ایران همچنان از دسترسی به اطلاعات حیاتی و ارتباط با جهان خارج محروم هستند و عملاً «بدون صدا» باقی مانده‌اند.

بررسی روند این اختلال نشان می‌دهد که از ابتدای قطع اینترنت، سطح دسترسی کاربران ایرانی تقریباً در تمام این مدت در حداقل ممکن باقی مانده و تنها از طریق شبکه‌های محدود و موسوم به «وایت‌لیست» امکان دسترسی بسیار محدود فراهم بوده است. 

قطع اینترنت بین الملل در ایران وارد روز سی‌وپنجم شد

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.