شیائومی علت افزایش قیمت گوشی‌های خود را اعلام کرد

دیجیاتو جمعه 14 فروردین 1405 - 15:54
شیائومی همچنین گفته قیمت ردمی K۹۰ پرو مکس، ردمی توربو ۵ و ردمی توربو ۵ مکس از روز 22 فروردین در چین افزایش پیدا می‌کند. The post شیائومی علت افزایش قیمت گوشی‌های خود را اعلام کرد appeared first on دیجیاتو.

«لو وی‌بینگ»، رئیس بخش گوشی‌های هوشمند شیائومی، در شبکه اجتماعی چینی ویبو بیانیه‌ای درباره اثرات بحران DRAM منتشر کرده است. طبق این بیانیه، شیائومی نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵، برای ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه فلش، ۱۵۰۰ یوان (۲۲۰ دلار) بیشتر پرداخت می‌کند. این یعنی گوشی‌هایی مانند ردمی نوت ۱۵ پرو پلاس (۴۷۹ دلاری) باید با قیمت به‌طور قابل‌توجهی بالاتر فروخته شوند.

افزایش قیمت برای مدل‌هایی با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه حتی شدیدتر خواهد بود، هرچند وی‌بینگ ارقام دقیقی برای این پیکربندی ارائه نکرده است.

افزایش قیمت گوشی‌های شیائومی در چین

طبق گفته رئیس شیائومی، قیمت‌های حافظه حتی بیشتر از چیزی که غول چینی انتظار داشته افزایش یافته است، به همین دلیل قیمت ردمی K90 پرو مکس، ردمی توربو ۵ و ردمی توربو ۵ مکس را از روز 11 آوریل (22 فروردین) در چین افزایش خواهد داد.

تاکنون هیچ افزایش قیمت مشابهی برای بازار جهانی اعلام نشده، اما اکثر گوشی‌های شیائومی در سطح بین‌المللی از قبل به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر هستند.

درنهایت، وی‌بینگ وعده داده که قیمت‌ها به محض کاهش قیمت حافظه‌ها دوباره پایین خواهند آمد. اما در‌حال‌حاضر پیش‌بینی پایان بحران DRAM غیرممکن است. درحالی‌که برخی تحلیلگران انتظار کاهش قیمت‌ها از ۲۰۲۸ را دارند، برخی تأمین‌کنندگان نگران هستند که کمبود حافظه تا ۲۰۳۰ ادامه پیدا کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.