ورود به هفته ششم قطعی اینترنت

خبرآنلاین شنبه 15 فروردین 1405 - 12:17
سرویس پایش اینترنت «نت‌بلاکس» اعلام کرد که پنج هفته پس از قطع دسترسی ایران به اینترنت جهانی، این محدودیت همچنان ادامه دارد و شهروندان عادی عملاً از شبکه جهانی محروم مانده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از سیتنا، سرویس بین‌المللی پایش اینترنت «نت‌بلاکس» در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: دقیقاً پنج هفته پیش، در روز شنبه ۲۸ فوریه، ایران دسترسی به اینترنت جهانی را قطع کرد.

بر اساس این گزارش، این محدودیت همچنان پابرجاست و اکنون در روز سی‌وششم خود، پس از گذشت ۸۴۰ ساعت، قرار دارد. در نتیجه این وضعیت، عموم مردم ایران از دسترسی به اینترنت جهانی محروم شده و در انزوای دیجیتال قرار گرفته‌اند.

نت‌بلاکس همچنین اشاره کرده است که مقامات در حال بررسی راهکارهایی برای ارائه دسترسی محدود به برخی کاربران منتخب هستند؛ اقدامی که از طریق یک سیستم «لیست سفید» چندسطحی انجام می‌شود. 

ورود به هفته ششم قطعی اینترنت

۵۸۵۸

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.