
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، هدف اصلی این فراخوان، ایجاد ارتباط مؤثر میان شرکتهای دانشبنیان و صنعت مس برای بومیسازی فناوریها و ارتقای بهرهوری در این حوزه است.
در مرحله نخست این فراخوان تعداد ۲۲ نیاز فناورانه شرکت ملی مس ایران معرفی شده که مشروح موارد ۱۳ تا ۱۷ آن به این شرح اعلام شده است:
۱۳. استفاده از گلولههای سرامیکی در آسیاهای ثانویه کارخانههای پرعیارکنی یک و دو مجتمع مس سرچشمه](https://isti.ir/uploads/۱/۲۰۲۶/Mar/۲۵/استفاده از گلوله_های سرامیکی در آسیاهای ثانویه کارخانه_های پرعیارکنی یک و دو مجتمع مس سرچشمه (۱۳).pdf)
۱۴. افزایش کارایی مدار فلوتاسیون از طریق نسل جدید مواد شیمیایی و کلکتور–کفسازهای قابلتغییر](https://isti.ir/uploads/۱/۲۰۲۶/Mar/۲۵/۱.pdf)
۱۵. بازفرآوری باطله اسکاونجر کارخانه پرعیارکنی دو بهمنظور افزایش بازیابی با استفاده از ظرفیت فعلی](https://isti.ir/uploads/۱/۲۰۲۶/Mar/۲۵/۳.pdf)
۱۶. بهینهسازی پایداری و عملکرد مدار فلوتاسیون مس از طریق یکپارچه سازی سامانههای هوشمند پایش و کنترل فرآیند](https://isti.ir/uploads/۱/۲۰۲۶/Mar/۲۵/۲_۲.pdf)
۱۷. دستیابی به دانش فنی (طراحی، روش تولید، کنترل کیفیت) اپکس سیکلونهای آسیاهای اولیه پرعیارسازی، بهمنظور خودکفایی و افزایش ریکاوری مس در فلوتاسیون](https://isti.ir/uploads/۱/۲۰۲۶/Mar/۲۵/۱_۱.pdf)
شرکتهای دانشبنیان و فناور که تجربه یا تخصص در زمینههای اعلامشده دارند، میتوانند از ۱۶ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۵ با مراجعه به سامانه خدمت معاونت علمی، پیشنهادههای خود را برای بررسی و همکاری ارسال کنند.